19. huhtikuuta 2013

Musiikista ja muustakin


Eilen olin kuuntelemassa pikkusiskoni musiikki diplomi- konserttia, jonka siskoni soitti pianolla. Siskoni on kyllä niin taitava soittamaan, että oli ilo olla kuuntelemassa ja nauttimassa! :) Itsekin aikanaan vuosikausia pianoa soittaneena arvostan niin paljon sitä taitoa, varsinkin kun oma taito on harjoituksen puutteessa kärsinyt todella paljon. Soittamisen taito on kyllä sellainen jota kannattaisi pitää yllä. :) Minkä tahansa instrumentin soittaminen kauniisti on niin hieno taito, ja hyvää soittamista on todellakin ilo kuunnella. Itse en ikinä ole mikään loistava pianisti ollutkaan, vaan sellainen keskiverto harrastelija, mutta silti aina kun pääsee soittamaan niin on se vaan mukavaa ja rentouttavaa.Toki nykysin noita harvoja soittohetkiä sävyttää myös sellainen pieni ärsyyntyminen, kun huomaa että taito unohtuu.


Eilen illalla kävin myös piristymässä ystävän luona. Kiva kun mua oli odotettu, ja yksikin pikkukaveri tuli jo ulko-ovelle vastaan huutelemaan heippaa, ja pallot oli laitettu riviin mua varten. Ihan mahtava tunne kun on odotettu vieras. :D

Ja koska tää on jo muutenkin tällainen sillisalaattipostaus, niin laitetaan vielä kuva mun suuresta herkustani.
Nimittäin kangassienistä!

Joka syksy on pakko päästä sienimetsään, jotta koko vuodeksi riittää syötävää. Kangassienet on siis mun suurta herkkuani, ja syön ne ihan reilusti sellaisinaan paistaen niihin vain pannulla ruskean pinnan. Ripaus suolaa päälle ja sienet leivälle, tai ihan vaan sellaisenaan lisukkeeksi jollekin muulle ruualle. Eilen söin sienet oikeastaan ruuaksi, koska paistoin vain sieniä ison kasan pannulla, ja nakkasin ne paahdetulle leivälle. Ah, ihania! :D

Oon tyytyväinen että mummu aikanaan opetti mut sekä sienestämään, että tykkäämään sienistä. Itse tykkään säilöä sienet mummun oppien mukaan ihan etikkaliemeen säilykepurkkeihin, mutta tekisi mieli kokeilla ensi syksynä pakastamistakin.

Olipas melkoinen sekametelipostaus. :D Tänä aamuna olen jo leiponutkin, mutta siitä lisää myöhemmin, koska nyt täytyisi ampaista iltavuoroon töihin. Moikka!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti