14. marraskuuta 2013

Hajuvesien parhaimmisto


Tunnustan: oon hajuvesifriikki. Multa löytyy kylppärinkaapista toistakymmentä hajuvesipulloa, ja suihkin hajuvettä päivittäin. Suihkaisen hajuvettä myös ihan vain kotona ollessani, koska mulle tulee siitä kiva olo.

Ja samalla mun pahin ulkoiseen olemukseen liittyvä pelko on, että haisisin pahalta. Päivittäin suihkussa käyvänä ja deodoranttia käyttävänä tuo pelko tuskin olisi totta ilman hajuvettäkään, mutta silti hajuvesi ikäänkuin viimeistelee mun laittautumisen, enkä osaa lähteä mihinkään ilman sitä. Ja jos lähden ja tajuan sen myöhemmin, tulee välittömästi epävarma olo, sellainen "apua haisen varmaan pahalta"-olo. :D

Niin, multa löytyy siis paljon hajuvesiä, ja rakastan niitä. Yksi aika pitkälti kantava teema hajuvesissäni näyttäisi olevan pinkki tai vaaleanpunainen pullo. :D En osta tuoksuja pullon perusteella, mutta usein rakastamani kevyet, vähän makeat ja kukkaiset tuoksut on pakattu hempeisiin pulloihin.

Käytän usein vähän eri tuoksuja kesäisin ja talvisin, vähän syvemmät ja makeammat tuoksut sopii mielestäni talveen enkä osaa niitä käyttää kesäisin, kun taas kesiin kuuluu vähän kevyemmät ja raikkaammat tuoksut. Esimerkiksi yksi pitkäaikaisista suosikeistani, Nina Riccin Nina, tuntuu kesäisin ja vielä näin syksylläkin liian vahvalta, mutta talvisin käytän sitä usein.

Tämän hetken top 4 löytyy tästä:



Davidoff  Cool water - Sea rose, Versace - Bright Crystal, Escada - Marry me!, ja Lacoste - Joy of Pink.

Davidoffin ruusuisen tuoksun ostin Budapestin lentokentältä, Escadan tuoksu oli häätuoksuni, ja Versacen sekä Lacosten tuoksut olen saanut mieheltäni lahjaksi.





Versacen tuoksuni vetelee ihan viimeisiään, mutta tuota haluan kyllä lisää. Ihana, jotenkin tosi ylellinen tuoksu. Ja itseasiassa tämäkin on jo toinen pullollinen joka nyt loppuu.

Ja Marry me!:tähän mulla on avaamaton pakkaus vielä jemmassa, tuo oli kausituoksu joten oli pakko jemmata varastoon, ettei ihan vielä loppuisi. ;)



Itse suihkin hajuvettä vähän fiiliksen ja vaatteiden mukaan. Jonkun mielestä varmaan hölmöä valita hajuvesi asuun sopivaksi, mutta minä teen niin. :D Jos lähden töihin tukka ponnarilla ja hupparissa, suihkaisen iholleni kevyempää tuoksua, kuin päivänä jolloin minulla on jalassa korkkarit ja tukassa kiharat. :D

Tiedän, että monet käyttävät yhtä tiettyä hajuvettä tilanteessa kuin tilanteessa, mutta itse pidän siitä että hajuvesia on useita, ja niistä voi valita mieleisen aina päivään ja tilanteeseen sopivaksi. Yhdistän myös hajuveteni tilanteisiin joissa olen niitä käyttänyt. Marry me!:stä tulee aina onnellinen olo ja häät mieleen, J.Lo:ta käytin ylioppilasjuhlissani, jotain tiettyä tuoksua tietyllä lomamatkalla tai tietyssä työpaikassa ollessani, ja kaikki nämä muistot palautuvat mieleen tuoksusta.


Miten te käytätte hajuvesiä, ja mitkä ovat teidän suosikkejanne?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti