4. marraskuuta 2014

Ihmiskauppa valoon


Osa teistä on saattanut facebookista jo bongatakin että oon mukana Lights on- projektissa yhtenä tuunaajista. Kyseessä on V.A.L.O. - ei orjuudelle ry:n projekti, jonka tarkoituksena on levittää tietoisuutta ihmiskaupasta sekä nykypäivän orjuudesta, tuomalla aihe valoon.


Projekti sai alkunsa, kun yhdistyksen Tampereen jaosto - V.A.L.O. Tampere - sai Finvalolta lahjoituksena 27 paljasta valaisinkehikkoa. Mukaan kerättiin joukko eri alojen toimijoita tuunaamaan kehikoista lampunvarjostimia, ja minä olen siis yksi mukaan pyydetyistä. Mukana on muusikoita, taiteilijoita, bloggaajia, kädentaitajia ja muita tämän hetken vaikuttajia. Tuunaajia julkistellaan parhaillaan, ja täytyy sanoa että tosi hienoon seuraan oon päässyt. Niin hienoa olla mukana!


Projektin edetessä tuunaajat jakavat välähdyksiä varjostimien valmistumisesta, sekä ajatuksiaan ihmiskaupasta sosiaalisessa mediassa. Minä tulen päivittelemään projektin etenemistä omalta osaltani myös täällä blogin puolella. Projekti huipentuu Lucian - valontuojan -päivänä 13.12.2014, jolloin valmiit lampunvarjostimet huutokaupataan sosiaalisen median kautta. Valaisimista saatava tuotto käytetään kokonaisuudessaan V.A.L.O.-ei orjuudelle ry:n ennaltaehkäisevään ja tiedottavaan työhön Suomessa.

Projektin etenemistä ja uusien tuunaajien paljastumista voit seurata joko projektin nettisivuilla, tai facebook-sivuilla!

Minä olen ainakin innoissani! :) Nyt vaan täytyisi ryhtyä tuumasta toimeen, valita yksi ideoistani ja alkaa vaan toteuttaa valaisinta. Ensin vaan täytyisi selättää tää pienoinen rimakauhu, joka meinaa iskea.

4 kommenttia:

  1. Tsemppiä tuunaukseen! Olen itsekin mukana kampanjassa, tosin vain kirjoittajana :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Nina! Ai säkin oot mukana, hieno homma! :)

      Poista
  2. Tämä on loistava juttu! Hienoa että olet päässy mukaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Paula, ja oon kyllä innolla mukana tässä. :)

      Poista