5. lokakuuta 2014

Kun herää lauantaina aamuviideltä


...ehtii tehdä vaikka ja mitä. Tulipa sekin eilen todeksi todistettua.

Mies lähti eilen aamuvuoroon töihin ennen puolta kuutta, ja mäkin avasin virkeänä silmäni ja kömmin olohuoneen puolelle jo viideltä. Siis vapaapäivän aamuna, kun olin ajatellut vedellä hyvällä omallatunnolla hirsiä niin pitkään kuin nukuttaa, ainakin siis kahdeksaan tai puoli yhdeksään. Ei vaan väsyttänyt tippaakaan, joten en viitsinyt jäädä väkisin sänkyyn pyörimään. Oon kyllä aika aamuvirkku, mutta kyllä aamuviiden herätys ilman herätyskelloa on mulle niin harvinaista, että voisi piirtää raksin seinään. Tai kirjoittaa aiheesta edes blogiin. ;) Ei oo juuri tapahtunut, ja tuskin tapahtuu ihan pian uudestaankaan. Täytyi kokeilla otsaani että oonko ihan terve, kun oikeasti nousin siihen aikaan ylös ihan itsekseni, mutta en havainnut kuumettakaan. Jos ei tää oo mikään orastavan hulluuden merkki, niin kaikki hyvin!


Päivällä tuntui kyllä olevan aika mukavasti pituutta, kun päivänsä oli aloittanut aamuvarhaisella. Jo iltapäivällä tuntui, että onpas ollut pitkä päivä, ja ihan hyvällä tavalla. Ei kannata hukata nuoruuttaan nukkumalla! ;)

Mites teidän viikonloppu meni?

8 kommenttia:

  1. Minä heräsin eilen aamulla 7.30 herätyskelloon, kun oli pakko ehtiä laittaa esikoinen partioretkelle aamusta. Minusta tuokin tuntui tosi aikaiselta! Ja tuntui, että ehdin tehdä vaikka mitä puoleen päivään mennessä, kun yleensä viikonloppuna tulee nukuttua helposti kymmeneen. Puolilta päivin olin koristellut kakun, siivonnut ja käynyt lenkillä. Ei hullumpaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle tavallisin aika herätä viikonloppuaamuina on jotain 7.30-8.30 välillä, en vaan osaa nukkua aamuisin myöhään. Ja jos joskus nukun vaikka vähän yli yhdeksään, tuntuu ihan siltä että päivä livahtaa ohi. :D Aamuiset tunnit on niin kivoja! Ja tosiaan, tulee tosi aikaansaava olo kun puoleenpäivään mennessä on ehtinyt vaikka mitä. :) En mä aina viikonloppuaamuisin touhua kuitenkaan vielä aamusta mitään ihmeellistä, kunhan luen kirjaa tai makoilen sohvalla ja katson jotain lempparisarjaa tallenteelta, mutta sekin on tosi mukavaa kun on herännyt aamusta ja tuntuu että saa luvan kanssa vielä rentoutua. :)

      Poista
  2. Mä herään aina n 6.00 oli arki tai pyhä. Lapset ovat aamuvirkkuja ( ja oon mäkin) mutta meillä koiralla on tullut sisäinen kello ja koska arkisin herätään aikaisin niin koira on sitä mieltä että la ja su herätään myöskin aikaisin... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo no lasten ja lemmikkien kanssa täytyykin varmasti mukautua niiden rytmiin. :) Ihana varmaan kyllä tuo koiran sisäinen kello, joka ei anna nukkua yhtään pidempään edes viikonloppuisin... :D

      Poista
  3. Se on kato se vanhuus, kun alkaa heräämään ennen sianpieremää ;)

    VastaaPoista
  4. Hei,
    Kivan näköinen kasvi. Mikähän se mahtaa olla?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se kuuluu helppohoitoisten muovikasvien lajiin. ;) Mulla on ollut aiemmin tätä samannäköistä kasvia (en valitettavasti muista nimeä) myös ihan aitona, elävänä kasvina useampaankin kertaan, mutta ne aina talvella kuoli kun ei saaneet tarpeeksi valoa. :/ Niinpä vaihdoin muoviseen. :D

      Poista